Sunday, January 28, 2018

Claudia Aguirre: Does stress cause pimples?



https://ed.ted.com/lessons/does-stress-cause-pimples-claudia-aguirre

【タイトル】

Claudia Aguirre: Does stress cause pimples?

【私がこの動画をお薦めする理由】

人間は誰でもストレスを溜めてしまうことがあると思います。しかしそれが過度になると、色々な形で身体に現れてしまうこともあるでしょう。その一つがニキビです。今回の動画の中では、どのようにしてストレスが生まれ、どのように身体に影響するかを映像とキーワードを用いてわかりやすく解説されています。ニキビは一例にすぎませんが、ストレスがいかに身体に影響を与えるかということや、どうすればストレスを溜めすぎず快適に生活を送ることができるか考えさせられました。

【印象的な英語表現】

“Already late for school, Justin got to class in time to hear the teacher say “pop quiz.”
ストレスになり得た一つの例が紹介されていましたが、抜き打ちテストのことを英語では”pop quiz”と言うのだと初めて知りました。

“He hadn’t done his homework the night before, and felt more unprepared than the ambushed World War II soldiers he was supposed to write about.”
例えが面白いと感じました。

“Special chemicals called stress hormones run through your body, giving you more oxygen and power to run away from danger or to face it and fight for your life, hence the term ‘fight or flight.’ But when you don’t fight, or take flight, you face the plight.”
韻を踏んであって、聞いていてリズムも良かったです。

“Stressful situations are unavoidable. But we can try to change our responses so that we’re not so stressed in the end.”
ストレスを生む状況は変えられなくても、自分の気持ちや対処法によってストレスを最小限にとどめることができるのだと学びました。それを、自分の経験を通して学べるといいなと感じました。

【投稿者】


AY


No comments:

Post a Comment