Tuesday, February 2, 2016

Jill Heinerth: The mysterious world of underwater caves




http://www.ted.com/talks/jill_heinerth_the_mysterious_world_of_underwater_caves



○私がこの動画を薦める理由

私を含めおそらくみなが、興味を持っているであろう海底について分かりやすく述べていて英語で聞きながらワクワクすることができたから。



○印象に残った英語表現


But as it turns out, we know a lot more about space than we do about the underground waterways coursing through our planet, the very lifeblood of Mother Earth. So I decided to do something that was even more remarkable. Instead of exploring outer space, I wanted to explore the wonders of inner space.


今や世間では、宇宙への好奇心が高まっていて宇宙開発ばかりに熱心になり、ニュースでもよく取り上げられているが、この話者は宇宙とは全く逆の地球内部に関心をむけているということにとても衝撃を受けたから。
 
k.i



【私がこの動画をお薦めする理由】

南極の氷の下を潜水し、地球内部に隠された秘密を探求するという、なんともダイナミックな動画です。動画中に地下空間のような場所が見られましたが、非常に神秘的でした

【印象的な英語表現】
.Our water planet is not just rivers, lakes and oceans, but it's this vast network of groundwater that knits us all together.
 ’knit’にはこんな使い方があるのだということがわかりました。

【投稿者】
くわ

 



No comments:

Post a Comment